Pressemeddelelse: En dårlig idé

12. november 2010

Det er kommet os for øre, at Udviklingsselskabet af 2010 ApS har lagt planer for vores tidligere hjem på Jagtvej 69. Det projekt synes vi er en rigtig dårlig idé.

Som tidligere brugere af Ungdomshuset på Jagtvej 69 og nuværende aktivister i vores hus, vil vi minde Udviklingsselskabet af 2010 ApS om, at grundens historie gør det nødvendigt, at den også fremover skal tjene som et offentligt tilgængeligt frirum for hele København. Vi er derfor imod at grunden benyttes til erhverv, boliger eller nogen andre profitorienterede formål

"Nørrebro har absolut ikke brug for flere dyre boliger eller meningsløse butikker - der er i forvejen tomme boliger og butikker overalt", udtaler Troels fra Ungdomshusets pressegruppe, og fortsætter: "Vi opfordrer derfor kommunen til at give afslag på den nuværende ansøgning om byggetilladelse".

"Når Udviklingsselskabet mener at de ikke er en del af konflikten, må der være noget de har misforstået. Køber man Jagtvej 69, gør man sig til hovedaktør i den stående konflikt om den videre brug af grunden," forklarer Troels, og afslutter: "Det er derfor naivt, når Udviklingsselskabet påstår at de ikke ønsker at være en del af konflikten - det er de nu! Vi opfordrer til at de dropper deres projekt, hvis de fremover ikke ønsker at være en del af problemet".

Vi støtter op om Fonden Jagtvej 69's udtalelser, og står side om side med alle, der arbejder for et mangfoldigt Nørrebro!

Grunden Jagtvej 69 kommer ALDRIG til at danne grundlag for nogens egen økonomiske vinding.

INTET GLEMT! INTET TILGIVET!

For yderligere information om vores holdning til grunden Jagtvej 69, henviser vi til pressemeddelelsen ang. salget af grunden. Den kan læses her.